Hoe kijken jullie tegen zorgvragen buiten de richtlijn aan?

2022-01-17T15:01:04+00:00

In verloskunde-land zijn er veel protocollen en richtlijnen, echter passen sommige cliënten daar niet in of voelen zij zich daar niet prettig bij. Wij willen altijd met je meekijken en meedenken om zo goed mogelijk zorg te verlenen die passend is bij jou en jouw situatie.

Hoe kijken jullie tegen zorgvragen buiten de richtlijn aan?2022-01-17T15:01:04+00:00

Wat als ik een medische indicatie heb?

2022-01-17T15:00:34+00:00

Wanneer je een medische indicatie hebt, vanaf het begin van de zwangerschap of tegen het einde, doen we altijd ons best om in contact met jullie te blijven, omdat wij ook jullie kraambed begeleiden. Dit kan telefonisch of af en toe een controle bij ons op de praktijk, dit gebeurd in overleg met jullie.

Wat als ik een medische indicatie heb?2022-01-17T15:00:34+00:00

Is er een back-up geregeld voor jullie?

2022-01-17T14:59:44+00:00

Zeker, mochten we twee bevallingen te gelijker tijd hebben of uitval zijn wegens ziekte/verlof/vakantie/bijscholingen, zullen we dit als eerste proberen op te vangen binnen ons team, zodat je een bekend gezicht ziet. Lukt dit niet, dan hebben we een achterwacht regeling met praktijken uit de regio.

Is er een back-up geregeld voor jullie?2022-01-17T14:59:44+00:00

Wanneer en hoe zijn jullie te bereiken?

2022-01-17T14:58:11+00:00

Wij zijn 24/7 bereikbaar voor spoedgevallen (bijvoorbeeld bloedverlies, buikpijn en bevallingen). Ook zijn we 24/7 bereikbaar via de KIND-app, dit is een beveiligde app waarin je direct met ons kunt communiceren. Hierin ik je 24/7 berichtjes plaatsen en reageren we redelijk snel op (binnen 24uur). Echter, bij spoed niet appen maar bellen! Voor kleine vraagjes [...]

Wanneer en hoe zijn jullie te bereiken?2022-01-17T14:58:11+00:00

Doen jullie ook kinderwensspreekuur/consulten?

2022-01-17T14:57:34+00:00

Jazeker! Gezond aan de zwangerschap beginnen is super belangrijk, we willen daarin graag met je mee kijken. Of ben je benieuwd hoe dat nu precies werkt, zo’n menstruatiecyclus en eventueel ovulatietesten? Ook daarvoor kun je je bij ons aanmelden. Dit kan online, via het aanmeldformulier, vul dan onderaan in bij vragen: preconceptieconsult. Of stuur ons [...]

Doen jullie ook kinderwensspreekuur/consulten?2022-01-17T14:57:34+00:00

Wat is het hartjesspreekuur?

2022-01-17T14:57:04+00:00

Elke week hebben we 1 dag hartjesspreekuur van 13.00-13.20! Hartjesspreekuur is speciaal voor zwangeren van 10-24 weken. Dit is namelijk voor veel zwangeren een lastige periode. Je bent zwanger, maar je buikt groeit vaak nog niet zo hard en je voelt de baby nog niet (dagelijks) bewegen. Tijdens dit spreekuur wordt er even kort naar [...]

Wat is het hartjesspreekuur?2022-01-17T14:57:04+00:00

Hebben jullie ook avondspreekuur?

2022-01-17T14:56:34+00:00

We hebben 1 a 2 avonden per week avondspreekuur. Helaas zijn er meer zwangeren dan avondspreekuur plekjes, het kan dus zijn dat je niet elke controle in de avond terecht kunt.

Hebben jullie ook avondspreekuur?2022-01-17T14:56:34+00:00

Wanneer komen we voor de zwangerschapscontroles?

2022-01-17T14:55:38+00:00

De eerste controle vindt plaats rond 8 weken, dan wordt er een vroege echo gemaakt. De volgende controle is bij 11 weken, de termijnecho. Vervolgens de 13 weken echo en dan kom je rond 16 weken bij ons. Daarna worden de controles a 4 weken tot ongeveer 28 weken, dan worden ze frequenter. Vanaf 37 [...]

Wanneer komen we voor de zwangerschapscontroles?2022-01-17T14:55:38+00:00

Hoelang duurt een afspraak?

2022-01-17T14:56:04+00:00

Elke afspraak duurt minimaal 20 minuten. Een ‘standaard’ controle duurt 20 minuten, we praten en leggen dingen uit, meten je bloeddruk en doen uitwendig onderzoek en maken een pretecho´tje. Sommige afspraken, zoals medische echo’s, bevalling/bevalplan bespreken duren 30 minuten. In overleg kan er vaker of langer een controle gepland worden.

Hoelang duurt een afspraak?2022-01-17T14:56:04+00:00
Ga naar de bovenkant